*تسنیم*

*تسنیم*

منوي اصلي

آرشيو مطالب

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 63
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

***

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی

*** ***
*** ***

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

***

FreeCod Fall Hafez

***
چت روم
***

کد متحرک کردن عنوان وب

**** *** ***

ابعاد جنگ نرم

وي افزود: جنگ سخت عبارت است از روش‌‌ها و ابزاري كه يك كشور يا قدرت براي تسخير يك سرزمين يا حذف آن به كار مي‌گيرد.
مدير مسئول روزنامه جوان ابراز داشت: ابزارهاي نظامي در گذشته مثل امروز نبودند و در جنگ‌هاي تاريخي مي‌بينيم كه رجز خواني وجود دارد كه در جنگ‌ها براي ايجاد رعب و وحشت و تاثير گذاري در اذهان طرف مقابل از آن استفاده مي‌شده است.
موسوي تصريح كرد: جنگ نرم بعد از ورود جامعه انساني به دوران مدرنيته به عرصه جديدي وارد شد اما شاكله آن همان است كه در قديم بود.
وي به نقش راديو براي تاثير گذاري در اذهان طرف‌هاي درگير در جنگ جهاني اول اشاره و خاطر نشان كرد: راديو در جنگ جهاني اول در كنار توپ و تانك قرار داشت و در جنگ تاثير گذار بود. اما در جنگ سرد به دليل اينكه فضاي بين المللي به لحاظ نظامي به يك موازنه‌اي رسيده بود كه طرفين نمي‌توانستند با ابزار نظامي همديگر را شكست دهند از همين رو به جنگ نرم روي آوردند.
مدير مسئول روزنامه جوان ادامه داد: در آن زمان جنگ نرم خصوصا از جانب غربي‌ها عليه شوروي به كار گرفته شده كه كتاب «قلعه حيوانات» يك نمونه از اقدامات غربي‌ها براي تاثيرگذاري در جامعه شوروي بود كه استفاده شد، اما شوروي‌ها هم از قدرت نرم در مقابل غربي‌ها استفاده كردند.
موسوي افزود: هر چند آنچه كه موجب فروپاشي شوروي شد جنگ نرم بود ولي مشكلات داخلي شوروي هم در فروپاشي آن تاثير گذار بود.
وي اظهار داشت: بعد از مدت‌ها كه آمريكاييها مرحله به مرحله ابعاد جنگ نرم را تغيير دادند كه ديديم تهاجم فرهنگي يكي از اين ابعاد بود.
در ابتداي اين مناظره وكيلي در خصوص جنگ نرم و پيدايش آن گفت: بعد از جنگ جهاني دوم و با پيدايش مفهوم جنگ سرد شاهد تغيير رويكرد در موازنه قدرت در عرصه بين الملل بوديم.
وي افزود: انقلاب اسلامي ايران يك پديده و محصول فرايند قدرت نرم بود كه توانست بازي جنگ نرم را به درستي مديريت كند كه ما امروز سر سفره آن هستيم.
مدير مسئول روزنامه ابتكار با بيان اينكه اگر كشوري قدرت نرم داشته باشد حتما به جنگ نرم روي مي‌آورد اظهار داشت: جنگ نرم مخصوص ديروز و امروز ما نيست، محصول تغيير رويكرد در صحنه بين المللي است و دنيا 30 سال است كه ميوه قدرت نرم جمهوري اسلامي ايران را و عمق يافتن قدرت نرم جمهوري اسلامي ايران مي‌‌‌بييند.
وكيلي افزود: همه كشورها با تكيه به داشته هاي قدرت نرم خود به سوي جنگ نرم مي‌روند و ايران هم به همان اندازه‌اي كه از قدرت نرم برخوردار است از آن استفاده مي‌كند.
وي مطرح كردن بحث جنگ نرم در شرايط فعلي را ابهام ساز و دور كردن آن از فلسفه پيدايش‌اش دانست.
مدير مسئول روزنامه ابتكار در ادامه اين مناظره و در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه وقتي پذيرفتيم كه قدرت سخت به قدرت نرم تبديل شده است، بايد بپذيريم كه جنگ سرد نيز به جنگ نرم تبديل شده است، گفت: قدرت نرم دو حالت دروني و بيروني دارد كه در حالت دروني براي مثال رئيس جمهور با مردم گفت و گو مي‌كند و ديدار دارد.
وي در خصوص مقايسه دولت‌ها بعد از انقلاب اسلامي در زمينه استفاده از ديپلماسي عمومي تاكيد كرد: با توجه به شعارهاي عدالت خواهانه‌اي كه انقلاب به ارمغان آورد در دولت‌هاي بعد از انقلاب از جهت ديپلماسي عمومي كارنامه خوبي داريم.
مدير مسئول روزنامه ابتكار در همين خصوص به دوران رياست جمهوري حضرت آيت الله خامنه‌اي اشاره و آن را به لحاظ توجه به ديپلماسي عمومي در لايه بيروني شايسته خواند و تاكيد كرد: دولت هاشمي كمترين توجه را به ديپلماسي عمومي داشت و يكي از مهمترين ضعف‌هاي آقاي هاشمي اين بود كه به سطح قدرت بيروني ديپلماسي عمومي معتقد نبود از همين رو بيشترين اشكالات نسبت به حقوق بشر در داخل ايران را در اين دولت به ما گرفتند.
وكيلي ابراز داشت: البته شايد هاشمي معتقد بود كه عدالت تا زماني كه همه جا آباد نشود امكان پذير نيست و معتقد بود كه اول بايد مردم را سير كرد تا آنگاه آنها احساس عزت كنند.
وي بيان كرد: اما خاتمي در دوران اصلاحات بيشترين اهتمام را به ديپلماسي عمومي داشت و بيشتر عملكرد را در ارتباط با سطح بيروني قدرت نرم در ديپلماسي عمومي به كار گرفت.
مدير مسئول روزنامه ابتكار با بيان اينكه در زمان حاكميت اصلاح طلبان با اقدامات خاتمي كساني كه داعيه سكولاريزه سازي كشور را داشتند خلع سلاح شدند عنوان داشت: قدرت نرم مي‌تواند مقبوليت را در بين اقشار جامعه به ارمغان بياورد.
وكيلي در خصوص استفاده دولت نهم از ديپلماسي عمومي گفت: احمدي نژاد پا جاي پاي خاتمي گذاشت و با توجه به تلاش سيري ناپذيري كه به ديپلماسي عمومي داشت توانست در اين زمينه موفق باشد اما دولت احمدي نژاد و خاتمي از نظر سطح دروني قدرت نرم قابل نقد هستند.
وي توان اقتصادي، رضايت مندي افكار عمومي در داخل كشور و انسجام ملي را از شاخص‌هاي قدرت نرم دانست و افزود: اگر كشوري از لحاظ شاخص‌هاي دروني در سطح قابل قبولي باشد از لحاظ قدرت نرم در سطح قابل قبولي قرار مي‌گيرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: عفیفه قنبری تاريخ: سه شنبه 20 دی 1390برچسب:اخبار, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

یک نفر نیست بپرسد از من که تو از پنجره عشق چه ها می خواهی؟ صبح تا نیمه شب منتظری همه جا می نگری گاه با ماه سخن می گویی گاه با رهگذران،خبر گمشده ای می جویی ! راستی گمشده ات کیست؟کجاست؟ صدفی در دریا است؟ نوری از روزنه فرداهاست یا خدایی است که از روز ازل پنهان است؟

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to tasniiim.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com